Isnin, 29 Oktober 2018

ILLUMINATI : WAJAH SEBENAR ARAB SAUDI

Illuminati telah mencipta dua bentuk gerakan yang menekan masyarakat. Pertama, Demokrasi Liberal, untuk Barat menentang Keganasan dan kedua, gerakan politik berwajahkan Islam. Kedua-dua gerakan ini akan memaksa kita bergerak ke arah objektif akhirnya iaitu New World Order.

Strategi Freemason ialah merosakkan Islam dlm islam itu sendiri. Mereka merosakkan islam dan sunnah yg di bawa Rasulullah dgn islam versi mereka iaitu Wahhabi. Mereka berjaya merosakkan Mekah dengan binaan2 yg menutup kebesaran Kaabah dan dari kota ibadah menjadi kota perlancongan. Segala peninggalan Rasulullah dimusnahkan atas alasan bidaah, tetapi artifak berhala tidak pula dimusnahkan, malah dipelihara dalam muzium dan menelan belanja berbillion2. Skrg raja dh mati, akan berlakulah perebutan kuasa pemerintahan dan apa yg tertulis dlm Quran akan berlaku

Negara Arab Saudi lahir dari konspirasi Illuminati sempena nama Bani Saud. Keluarga Ibnu Saud adalah Freemason keturunan Yahudi (Bani Al-Masalikh) dan dipilih sendiri oleh Rothschild.

Siapakah Rothschild???

Rothshchild adalah penaja utama organisasi penyembahan syaitan terbesar didunia iaitu Illuminati.
Rothschild adalah keluarga paling kaya dan berkuasa didunia, dan mereka bekerja untuk Al Masih Ad Dajjal.

Raja Fahd dan Queen Elizabeth ibu kepada George W Bush yang juga benih asli dari keturunan Firaun. Kematian Puteri Diana telah dirancang oleh Queen Elizabeth.

KAABAH KINI SUDAH DIKEPUNG YAHUDI – FREEMASON

Ketika ini seluruh umat islam didunia menumpu perhatian pada krisis di Mesir dan Syria…tetapi sedarkah kita bahawa ini ada episod terakhir permainan Dajjal sebelum beliau membuka Fasa berikutnya…Tahukah anda,sasaran yang mereka idamkan bukanlah Palestin….sebaliknya MEKKAH dan MADINAH….dan Tahukah anda MEKAH dan MADINAH kini telah dikepung secara sistematik oleh Yahudi – Freemason?

Kemunculan fahaman Wahhabi yang dicetuskan oleh Muhammad bin Abdul Wahhab An-Najdi pada era perang dunia pertama, gerakannya turut dibiayai oleh Rothschild, Rockefeller dan anak-anak Dajjal yg sama utk memberontak kepada khalifah Turki Uthmaniyyah.

Hasilnya, kaum Quraisy dan umat Islam telah dibunuh dan dihalau beramai-ramai oleh tentera Wahhabi yang dianggotai oleh orang-orang Arab Badawi (Arab kampung barbaric) Najd dan bani Sa’ud.

Natijahnya lagi, kaum Quraisy yang memerintah Mekah Madinah selama seribu tahun lebih sejak zaman Rasulullah telah dirampas kaum Wahhabi dari bani (keturunan) Sa’ud yang merupakan keturunan Yahudi yang tinggal di Hijjaz (semenanjung Arab).

Aqidah Wahhabi = Aqidah Yahudi. Yahudi memperalatkan Wahhabi untuk menjauhkan umat Islam daripada Rasulullah SAW dan ahli keluarganya serta menjauhkan umat Islam daripada Islam itu sendiri. Walaupun nampak secara zahir seolah2 untuk mendekatkan umat Islam dengan Islam, hakikatnya jauh sama sekali.

Tak percaya? Pergi sajalah ke Mekah dan Madinah. Orang ramai sudah tidak tahu mana satu makam isteri Rasulullah, mana satu makam sahabat2 Rasulullah dan sebagainya. Rumah S.Khadijah R.A dijadikan tandas awam.

Itulah antara bukti2 Allah Ta’ala nak zahirkan yang Wahhabi adalah pembenci Rasulullah SAW dan ahli keluarga Baginda SAW sekalipun 5 waktu sehari semalam tak pernah tinggal solat.

Di antara Umat Islam yang paling banyak dibunuh adalah Keturunan Rasulullah SAW. Namun ada diantara keturunan Rasulullah SAW yang sempat melarikan diri ke Malaysia dan Indonesia.

Jadi adakah tak relevan bila ada teori kata bani tamim dan imam mahdi berada di nusantara? Rasulullah pernah bersabda umatku akan bangkit dari timur.

Peninggalan Rasulullah SAW dimusnahkan supaya Umat Islam tidak lagi membesarkan Rasulullah SAW dan keturunannya. Apa yg kita dpt lihat hari ini tinggalan nabi Muhamad S.A.W spt rambut, kasut, serban dll….itulah harta Rasulullah yg sempat diselamatkan keturunan beliau.

Tanah arab atau kita gelar sebagai Hijjaz memang didiami oleh keluarga Rasulullah, keluarga para Sahabat dan orang Quraisy sejak.zaman Rasulullah hinggalah Allah datangkan fitnah dajjal yakni tentera Wahabi/Salafi yang membunuh dan mengusir keluarga Rasulullah dan bani Tamim dari Hijjaz.

Pengusiran keluarga Nabi dan orang Quraisy oleh tentera Dajjal (Wahabi) ini telah dirakamkan.dalam hadis Rasulullah saw yang berbunyi,

Dari Ibnu Mas”ud RA, katanya, “ketika kami berada di sisi Rasullah SAW, tiba-tiba datang sekumpulan anak muda dari.kalangan Bani Hasyim. Apabila terlihat mereka, maka kedua-dua mata banginda SAW dilinangi air mata dan wajah baginda berubah.Aku pun bertanya, “Mengapakah kami melihat pada wajah Tuan sesuatu yang tidak kami sukai?” Baginda menjawab, “Kami Ahlul Bait telah Allah pilih untuk kami akhirat lebih dari dunia.Kaum kerabatku akan menerima bencana dari penyingkiran selepasku kelak sehinggalah datang suatu kaum dari Timur yang membawa bersama-sama mereka Panji-panji Hitam. Mereka meminta kebaikan tetapi tidak diberikannya, maka mereka pun berjuang dan beroleh kejayaan lalu diberikanlah apa yang mereka minta itu tetapi mereka tidak menerima sehinggalan mereka menyerahkannya kepada seorang lelaki dari kaum kerabatku yang akan memenuhkan bumi ini dengan keadilan seperti halnya bumi ini dipenuhi dengan kedurjanaan sebelumnya. Sesiapa yang sempat menemuinya, maka datangilah mereka itu, walaupun terpaksa merangkak di atas salji.Sesungguhnya dia adalah al- Mahdi.”(Ibnu Majah)

Ketika berada di negara Saudi, kita akan merasakan banyak amalan yang terkait dengan Rasulullah SAW akan terasa asing. Bila kita mendoakan Rasul SAW di depan makam, nanti akan terdengar suara “Ruh! Ruh!” Bila kita teruskan berdoa nanti Mutawwa (gelaran pegawai agamanya) akan halau kita atau pukul dengan tongkat yang sedia ada di tangannya.

Berkunjung di tempat kesan sejarah Nabi Muhammad mereka akan kata tiada dalam Sunnah. Istilah yang sangat popular yang mereka gunakan ialah Bidaah. Cubalah perati pendakwah mana yg tak habis2 nak bidaah kan amalan2 dlm mazhab syafie. Masih nak tutup mata?

Sejak jatuhnya khilafah Turki Uthmaniyah pada tahun 1924, kelambu Kaabah bertukar dari hijau kepada hitam sbg tanda kekalahan islam. Tahun ini genap 90 tahun kekalahan islam. Renungkan hasilnya sepanjang 90 tahun islam kalah:

TURKI : Uthmaniyah ditumbangkan dan Jatuh ke tangan Puak Sekular Ekstreme, walaupun kini diperintah Pemimpin “Islamik” Erdogan, Hakikatnya beliau hanyalah Puppet yang hanya bersuara tapi tidak bertindak kerana dikekang Pengikut Setia Attaturk.

PALESTIN : yang sebelum itu makmur dibawah pemerintahan Uthmaniyah ditawan mudah puak kufar sebelum diserahkan pada Zionis.

IRAQ : satu-satunya negara yang lantang mempertahankan Palestin secara ketenteraan diceroboh dan diranapkan,USA dan negara Salib dan Bantuan sulit dari Syiah (IRAN).

AFGHANISTAN : negara mundur yang memiliki hasil bumi paling kaya didunia dirampas oleh USA hasil bantuan Syiah (IRAN) dan segala hasil buminya disalur pada Zionis (Israel).

LIBYA pimpinan Ghadaffi merupakan
musuh ketat Negara Salib dijadikan bahan Eksperimen utk mencetuskan “Arab Spring”.. Rakyatnya dihasut untuk “BANGKIT”…dibantu dengan “Bersungguh2” oleh Tentera Salib (NATO).

SYRIA : adalah sasaran sebenar Operasi Arab Spring yang dirancang Zionis kerana sudah tertulis dalam kitab2 lama Yahudi bahawa Syria adalah medan perang Armageddon melibatkan Mesiah(Dajjal) dan Al- Mahdi.

MESIR walaupun “DISERAHKAN” kepada Dr. Morsi dari Ikhwanul Muslimin, kemudian dirampas semula oleh Tentera Firaun moden pimpinan Syiah dan Zionis bertujuan menimbulkan kemarahan tak terhingga Umat Islam supaya tercetusnya Armageddon dengan segera.

LIHATLAH…DIPETA,SEMUA NEGARA DISEKELILING MEKAH N MADINAH TELAH DITAWAN DGN SISTEMATIK

Ada golongan yg tak percaya dgn fakta yang diberi tanpa mahu selidik sejarah yg benar tentang kerajaan Saudi hari ini. Mereka persoalkan kalau lah Wahabi dan bani Saud tidak benar dan sesat tak mungkin Allah izinkan mentadbir dua bandar suci ini dgan aman dan makmur. Bayangkan negeri kering kontang penuh pasir dan debu tapi kaya dan pembangunan sentiasa pesat.

Cubalah melihat semula sejarah penjaga dua bandar ini, waktu zaman jahiliyah di mana kaabah ditadbir dengan keadaan makmur oleh keturunan arab quraisy. Di dalam masjid berdekatan kaabah siap ada berhala lagi. Kota madinah boleh dikatakan ramai geng-geng yahudi.

Keamanan dua kota ini adalah dalam jagaan ALLAH S.W.T, tiada kaitan pun dengan manusia sebagai penjaga sebenarnya.

Bukankah ada satu hadith mengenai apabila dajjal dtg ke makkah dan madinah dia cuma hentak kaki dan org2 munafiq dlm tu keluar mengikutinya…tak semua di makkah itu wahabi cuma penguasa2 nya itu yg berfahaman wahabi. Cuba kita fikirkan pula kenapa Makkah aman tanpa musuh2 islam nak serang? Sebab buktinya sudah jelas. Makkah dikuasai oleh org2 mereka juga….

Tak hairan byk tempat bersejarah dihapuskan di Mekah ats alasan ada org arab buat perkara bidaah, tp sebaliknya pemimpin dia gila wang, buat pembangunan demi keuntungan diri sendiri. Bina hotel nk kalahkan Dubai. Mekah dah mcm Amerika dgn lambakan MCD, KFC, Burger king, Starbucks bersepah2.. Latest..butik paris hilton. Mekah mmg x kalah dgn NYC.

Cuba lihat sekarang di dirikan bangunan pencakar langit sebagai penantian ketibaan Al-Masih Dajjal. Siapa yang menantikan dajjal kalau bukan Yahudi-Freemason?? Kita kena kaji bukan terus menolak. Adakah ajaran Islam
sekiranya kahwin 13 isteri dan Raja sekarang ni dari isteri ke 8? Renungkan!!

Boleh rujuk pendedahan ini dari buku Min Aina Wa Ila Aina sebanyak 43 halaman buku tersebut, ditambah dengan banyak rujukan lainnya. Penulis buku berjudul ‘ Ali Saud min aina wa ila aina’ ( Ali Saud dari mana dan ke mana iaitu Muhammd Shakher menggemparkan dunia apabila mendedahkan fakta berkaitan siapa sebenarnya Dinasti Saud sehingga setiap kali berlaku konflik antara Palestin – Israel, pasti mereka diam dan bungkam.

*Muhammad Shakher akhirnya dibunuh oleh Regim Saudi kerana pendededahannya yg menggemparkan itu.

Boleh rujuk kitab tarikh najad, kitab fitnah mujassimah, kitab qarnunajd, boleh tanya penduduk asal mekah keturunan ‘ashkubi, suwaidi, khardawi, ruhaili, sa’dadi, sulaibi, alawi,…boleh tanya anak2 murid ulama asal yg mengajar dimasjidil haram syeikh musa halabi yg sanad diambil dri syeikh yasin..
boleh tanya syeikh ahmad alawi anak syeikh mohamad alawi yg ayahny di penjara dan dikenakan tahanan rumah 10 tahun sedangkan syeikh muhamad ulama asal yg mengajar di masjidil haram…boleh tanya anak2 murid asal yg veteran sekarang ini ada dekat bukit ajyad, bukit karkaz, bukit hudais dll..

Pembunuhan yg dibuat anak wahab kerana mudah mengkafirkan ulama2 asal Mekah dan Madinah yg kebanyakan keturunan Rasulullah SAW berganding bahu bersama alu su’ud nasab yahudi utk menjatuhkan empayar islam yg benar dan digantikan dengan agama wahabi sekutu yahudi…

Boleh tanya syeikh ali sobuni, boleh tanya syeikh habib zain sumait, boleh tanya sendiri mufti dia syeikh soleh fauzan yg membenarkan cerita ini…

Hudud di haramain adalah fitnah terbesar dunia…Hudud kasta… Amah indon dirogol… Yg dipancung amah indon… Perogol dari kalangan arab saudi…??Bayar denda… Beratus kes boleh tengok…

Hudud wahabi mmng dasar yahudi (Talmud)… Bkn dasar Quran

ARAB SAUDI DAH NAK JADI LAS VEGAS. TAPI KITA SIBUK DOK MAKI SYIAH DAJJAL. CERDIK PUNYA WAHABI ALIHKANKAN SERANGAN PADA MAZHAB SYIAH YG SAMA SAJA CIPTAAN YAHUDI…SEDANGKAN MEREKALAH DALANG SEBENAR!

Manusia yang mempunyai hati tetapi tidak mahu memahami dengannya,mempunyai mata tetapi tidak mahu melihat,mempunyai telinga tetapi tidak mahu mendengar (ajaran dan nasihat) mereka itu seperti binatang ternakan,bahkan lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai. (Surah Al A’raf Ayat 179)

SEKADAR BACAAN YG BERMINAT MENERUSKAN KAJIAN

Semoga bermanfaat...

Sabtu, 27 Oktober 2018

KISAH BERMULANYA TYPHOID

Antara Sebab Kenapa Pengendali Makanan Perlu Mendapat Suntikan Typhoid

Ia bermula dengan nama seorang wanita Mary Mallon.Beliau berasal dari Ireland kemudian berhijrah ke AS untuk mencari rezeki.Umurnya 14 tahun ketika itu. Kerja yang dilakukan adalah menjadi tukang masak untuk keluarga orang kaya. Air tangan Mary sebenarnya mampu menyediakan hidangan yang cukup menyelerakan. Malangnya, ia membawa sejenis kuman pembawa maut - bakteria Salmonella typhi (S. typhi).

Mary pada mulanya menjadi tukang masak di rumah orang kaya di Mamaroneck, New York pada tahun 1900 sebelum berpindah ke Manhattan. Kedua-dua keluarga majikannya itu mendapat demam dan cirit-birit, sebahagian gejala tifoid atau demam kepialu, manakala seorang tukang cuci meninggal dunia.

Mary kemudiannya bekerja pula dengan seorang peguam dan berhenti selepas tujuh hingga lapan orang ahli keluarga tuannya itu mengalami peristiwa sama.Persinggahan seterusnya adalah di Long Island di mana dalam masa dua minggu, empat hingga 10 keluarga majikannya dimasukkan ke hospital Mary terus bertukar-tukar majikan yang menyaksikan tiga buah keluarga lagi telah dijangkitinya.Sehinggalah pada tahun 1906 apabila satu wabak ganjil di New York menarik perhatian Dr. George Soper.

Tifoid lazimnya menyerang golongan miskin dan persekitaran kotor. Peliknya, wabak tersebut terjadi di kalangan individu berharta.
Siri penyiasatan Dr. Soper akhirnya menuding kepada seorang tukang masak yang berusia 40-an dan belum berkahwin iaitu Mary.
Dia berjaya dijejaki di sebuah penthouse di Park Avenue di mana penyakit itu sedang aktif. Dua pembantu rumah terlantar di wad selain turut mengorbankan anak perempuan pemilik kediaman itu. Sambil bermati-matian menafikan pernah menghidap tifoid, Mary telah memaki Dr. Soper apabila diminta contoh najisnya.

Dia turut mengugut doktor berkenaan menggunakan pisau pemotong daging, memaksa pihak polis dan pegawai kesihatan New York campur tangan membawa kepada penangkapan Mary. Kerana tidak memahami bagaimana orang sihat sepertinya boleh merebakkan penyakit, Mary cuba melawan balik dan meronta-ronta agar dilepaskan.Semasa disoal siasat, Mary mengakui dia jarang membasuh tangannya ketika memasak kerana tidak nampak apa keperluannya.

Kultur air kencing dan najisnya yang diambil dengan bantuan matron penjara mengesahkan pundi hempedu Mary dipenuhi dengan S. thypi. Mary enggan menjalani pembedahan bagi membuang pundi hempedunya itu mahupun berhenti kerja sebagai tukang masak dan tetap berdegil.Saya tidak membawa sebarang penyakit ! tegasnya.

Pihak berwajib terpaksa mengisytiharkan Mary sebagai musuh kesihatan awam nombor satu lalu mengasingkannya di dalam sebuah kotej di Bronx, tanpa dibicarakan. Dia bersumpah menjadi mangsa konspirasi kerajaannya. Bagaimanapun, dia dibenarkan bekerja sebagai tukang cuci di Hospital Riverside. Pada tahun 1910, Mary dibebaskan dengan jaminan untuk kekal dengan tugasan barunya itu. Kerana pendapatan yang tidak mencukupi, Mary yang menukar nama keluarganya kepada Brown akhirnya berpaling tadah dan untuk tempoh lima tahun berikutnya, dia terus menularkan penyakit dan menyebabkan kematian dari dapur-dapur tempat dia bekerja.

Semasa suasana kecoh berikutan tercetusnya wabak tifoid serius di kalangan kakitangan Hospital Wanita Sloan yang meragut dua nyawa dengan 25 orang disahkan menghidapinya, Mary menghilangkan diri dari dapur tempat kerjanya Tidak lama kemudian, dia berjaya diberkas di Long Island tetapi enggan bekerjasama dengan pegawai kesihatan untuk mengumpul sejarah perubatannya bagi tujuan penyelidikan.

Kedegilannya itu telah menyebabkan Mary dikuarantin seumur hidup di sebuah pulau. Popularitinya ketika itu mengalahkan celebrity Mary meninggal dunia pada tahun 1938 akibat radang paru-paru. Bedah siasat mendapati pundi hempedunya masih lagi aktif menghasilkan S. typhi sebelum disemadikan!

Mary Mallon aka Typhoid Mary dikenal pasti sebagai pembawa tifoid pertama yang sihat, tanpa menunjukkan apa-apa tanda penyakit itu. Bagaimanapun, pakar-pakar percaya, Mallon mungkin pernah beberapa kali mendapat jangkitan yang tidak berbahaya tanpa disedarinya, tetapi setiap kali itu jugalah dia sembuh. Bakteria itu kekal berada di dalam tubuh badannya dan kerjanya sebagai tukang masak memudahkan perpindahannya kepada orang lain yang memakan masakannya.Jadi,Jangan pandang remeh pada suntikan Tifoid untuk semua pengendali makanan ya.

Demam Kepialu ini bukan benda kecik, Ia boleh membawa maut !
Sebab itu Semua Pengendali Makanan diwajibkan untuk mendapat suntikan Typhoid (TY2)

Selasa, 23 Oktober 2018

HEPATITIS

PENGENALAN
Sakit hati disebabkan manusia adalah berbeza dengan sakit hati disebabkan oleh virus. Sakit hati disebabkan virus mengakibatkan keradangan dan kerosakan sel sel di hati menyebabkan kegagalan fungsi hati. Salah satu penyebab adalah virus hepatitis.

JENIS JENIS HEPATITIS
Hepatitis A adalah yang paling ringan disebabkan virus hepatitis A. Penyebaran melalui kotoran atau tinja pesakit. Gejala yang hadir adalah demam, mual, kurang selera makan, mata menjadi kuning dan urin menjadi kehitaman.

Hepatitis B disebabkan oleh virus hepatitis B yang menyebabkan keradangan hati. Apabila berlanjutan boleh menyebabkan cirrhosis atau hati menjadi keras atau lebih teruk kanser hati. Cara penyebaran melalui darah seperti ibu kepada anak di dalam perut, berkongsi jarum suntikan, transfusi darah dan hubungan seksual.

Hepatitis C disebabkan virus hepatitis C. Infeksi kronik menyebabkan parut pada hati dan pengerasan hati. Cara penularan sama dengan hepatitis B. Vaksin masih dalam kajian.

Hepatitis D disebabkan delta virus hepatitis D. Ia adalah virus cacat yang asalnya dari virus hepatitis B. Cara penularan melalui seks, jarum dan pembuatan tatu yang tidak hygiene. Tiada vaksin untuk virus Hep D tetapi vaksin untuk hepatitis B dapat mencegah virus Hep D.

Hepatitis E disebabkan virus hepatitis E. Berjangkit melalui makanan atau minuman yang terkontaminasi oleh virus ini.  Vaksin spesifik sudah ada tapi sukar didapati namun dapat dicegah dengan hygiene yang baik.

PENAWAR HEPATITIS.
Jika anda penghidap hepatitis A dan mempunyai infeksi ringan sahaja, hati anda akan pulih dalam masa dua bulan dengan sistem imun tubuh yang baik. Untuk hepatitis B juga sistem imun tubuh dapat melawan virus ini sekiranya mendapat vaksin tetapi anda boleh mengambil ubat anti viral untuk membantu penyembuhan. Sekali dijangkiti, virus hepatitis akan kekal dalam badan tapi dalam keadaan tidak aktif selagi sistem imun dalam keadaan baik

Anti viral yang biasa digunakan:
*Adefovir
*Entacavir
*Interferon
*Lamivudine

Untuk kakitangan kementerian kesihatan malaysia, diwajibkan mengambil vaksin hepatitis dari zaman kolej sampai pencen dan dipantau titer hepatitis dari masa ke semasa.

PENDIAGNOSAN HEPATITIS
-Sentuhan fizikal
-Sonogram
-CAT scan
-Liver Biopsy
-Ujian darah

UJIAN MAKMAL
Ujian saringan dimulakan dengan melihat paras enzim hati iaitu ALT dan AST.

UJIAN FUNGSI HATI
-Alanine aminotransferase (ALT) iaitu enzim utama dalam hati. Apabila hati rosak, enzim akan masuk dalam darah dan diukur dengan mesin biochemistry.
-Aspartate aminotransferase AST ialah salah satu enzim hati. Ia akan sedikit tinggi tetapi banyak penyebab lain seperti alcoholism dan dadah.
-Bilirubin akan meningkat kerana hati yang rosak tidak dapat membuang bilirubin dari badan.
-Albumin akan menurun kerana albumin adalah sejenis protein yang dihasilkan di hati. Apabila hati rosak, albumin tidak dapat dihasilkan.
-Prothrombin time akan meningkat kerana ia dihasilkan di hati. Prothrombin berfungsi membekukan darah jika anda mengalami luka.
-Ujian lain Gamma-glutamyl transpeptide, lactate dehydrogenase dan alpha feto protein semuanya untuk melihat fungsi hati.

UJIAN PANEL VIRUS HEPATITIS
Hep A antibody, Hep B antibody, Hep B antigen dan Hep C antibody. Semua ujian ini untuk mengesan kehadiran virus hepatitis.

Share untuk semua.

isteri yang berdoa untuk suami

Isteri yang bangun tengah malam minta ampun pada Allah bagi pihak suami, kerana dia tahu suami dia buat jahat, dia tahu suami dia malas solat, dia tahu suami dia buat dosa. Maka di hari kematian dia, Allah muliakan jenazahnya. Dia senyum semasa kematiannya. Suami berubah kerana doa dan kasih isterinya.

Jadi para isteri, kesalahan suami itu didoakan pada Tuhan. Bukan diceritakan. Bukan diaibkan. Lagi teruk apabila menghina suami depan anak-anak dan kawan dia. Seburuk mana pun suami, dia sebab isteri itu di terima ke Syurga, atau dihumban dalam neraka!

Dari Abdullah bin Abbas r.a, Rasulullah ﷺ bersabda: "Maukah ku beritahukan kepada kalian tentang istri-istri kalian yang termasuk penghuni Syurga? yaitu perempuan yang mencintai suaminya, mempunyai banyak anak, dan selalu meminta maaf kepada suaminya. Jika ia menyakiti atau disakiti, ia segera mendatangi suaminya dan memegang tangannya, lalu berkata: Demi Allah, aku tidak akan tidur sebelum engkau ridha kepadaku." (HR Al-Nasa'i)

Sabtu, 20 Oktober 2018

pedas

Kalau Tengah Rasa Pedas, Jangan Amalkan Minum Air Sejuk.

Sejenis sebatian dikenali sebagai capsaicin, menghasilkan sensasi rasa panas. Makanan pedas menjadi makanan kegemaran kita seharian, tanpa mengira umur, bangsa dan jantina.

Tetapi rasa pedas yang berlebihan akan menyebabkan kita berpeluh dan tidak selesa, seterusnya membuatkan kita rasa nak cari air sejuk untuk meredakan rasa pedas itu.

Tetapi tahukah anda, air sejuk yang diambil ketika pedas ini menyebabkan rasa pedas itu tidak hilang, sebaliknya meningkatkan lagi rasa pedas ?

Menurut American Chemical Society, sejenis sebatian yang terdapat dalam makanan pedas, dikenali sebagai capsaicin, menghasilkan sensasi rasa panas pada lidah sebaik sahaja ia memasuki mulut.

Sekiranya anda minum air sejuk selepas sebatian ini masuk ke mulut, sebatian capsaicin tidak mampu bertindakbalas dengan air kerana mempunyai kekutuban yang berbeza. Air sejuk hanya akan menyebabkan rasa pedas dalam mulut kita bertambah pedas !

Sebaliknya, makanan yang tidak mempunyai kekutuban, seperti susu dan produk tenusu lain, boleh melarutkan sebatian capsaicin, seterusnya mengurangkan rasa pedas dalam mulut.

Isnin, 15 Oktober 2018

DERITA ORANG PENGHUJUNG USIA

*DERITA ORANG PENGHUJUNG USIA

Ramai orang tua hidup derita sebab tak merancang!
Kalau derita sekadar di dunia ok lagi, tapi yang ditakuti derita dunia akhirat.
Di usia pencen ini tak payah lah sibuk bela kucing, cari Pokemon, ralit dengan game atau apa saja yang tak faedah.
Badan dah tak berapa larat tu eloklah buat plan ibadah agar mati dalam iman/ibadah.
Sekarang banyak majlis ilmu. Mengajilah... Refresh balik ilmu yang telah kita tinggalkan sejak dulu.

Cadangan Manfaat:

1. *Mantapkan ilmu aqidah/Tauhid* untuk memastikan aqidah kita betul sebab jika salah/syirik/kufur tanpa sedar pun kita akan masuk neraka. Akidah kunci syurga.
Mantapkan juga *ilmu feqah dan tasauf*.
Jangan asyik belajar tajwid dan taranum saja sedangkan kita dah fasih baca quran. Lain lah *kalau tak pandai baca quran, wajiblah kita belajar*.
Bagi yang dah mahir baca, ingatlah tak ada siapa nak dengar suara tua kita yg merdu tu. Yg penting *banyak tadabbur quran* dan bukan hanya baca saja tanpa faham isi alquran.

2. *Banyakkan taubat*. Taubat tak kira tempat. Di mana pun boleh taubat. Bukan di Mekah saja. Kita banyak dosa. Jangan abaikan taubat walau sehari.

3. *Qodho segala solat* yang pernah kita tertinggal, abaikan. *Perbaiki ilmu solat*. Jangan pulak masa terluang yg banyak tu kita asyik tengok drama bersiri dan drama cinta. Ingat, awak tu dah kerepot. Takde siapa main cinta dah!

4. Dapat RM pencen jangan sibuk shopping bergaya macam orang kaya2. Itulah RM belanja penyambung nyawa kita 10-15 tahun lagi. Jangan pula asyik belikan cucu2 baju pula. Sesekali tak apalah! Yg penting, guna RM untuk settle fidyah puasa dan qodha. Itu semua *hutang kita kepada Allah*. Jangan lupa *hutang pada manusia* yang belum dibayar!

5. Kalau belum ke Mekah & dah ada RM *pergilah Mekah*. Jangan sibuk renovate rumah. Duduklah rumah yang ada tu seadanya. Kalau nak repair pun repair bumbung sebab takut kena hujan.

6. *Banyakkan sedekah jariah dan wakaf*. Bukan sedekah kepada orang buta yang ada sindikit tu tapi jariah bermaksud sedekah kepada orang buat masjid, pondok ngaji dsbnya. Sedekah jariah itu akan mengalir pahalanya bila kita dikambus tanah.

7. Pagi dan petang jangan lupa buat *senaman* & *check up hospital* selalu. Supaya kita tak sakit, menyusahkn anak2 jaga kita waktu tua. Mereka pun bergelut dengan kehidupan sendiri. Kesian anak2. Bila sihat mudahlah buat ibadat.

8. *Jangan banyak tidur* sebab kita pun tak lama lagi nak tidur lama!

9. *Jangan jadi kuli anak* waktu tua. Waktu inilah anak2 yang tak fikir keperluan ibubapa, suka landingkan anak2 mereka pada kita untuk kemudahn mereka melaram pergi kenduri kahwin/shopping. Lainlah kalau sesak sesekali kerana kerja dsbnya. Tapi bukan selalu. Ingat tu!

10. *Jangan sesekali terlibat dengan bisnes!* Cukuplah pencen/simpanan yang ada tu untuk makan kita yang dah tak berapa selera ni sebab hidup kita pun tak lama. Andai kalau bangkrap, jawabnya jadi cleaner/pak guard lah kita sampai mati.

11. *Berhati2 bagi anak pinjam RM* untuk perkara yang tak penting bagi mereka. Kalau penting sangat bolehlah beri tapi pastikan mereka bayar balik! Itu RM hari tua kita. Jangan sampai kita mengemis sebab kerakusan anak2. Sayang anak biar bertempat. Jangan sesekali kita diperbodohkan.
Mereka sepatutnya perlu bijak uruskan kewangan seperti mana kita dulu yang ikat perut besarkan mereka. Terkadang anak menantu hidup ikut nafsu. Pantang ada duit sikit, shoppinglah mereka tanpa fikir masa depan anak2 mereka. Baju penuh almari. Mekap yang mahal2. Sambil perhatikan, berilah nasihat.

12. *Berziarahlah kawan2 dan sedara mara* sebab usia kita pun tak panjang. Kita pun banyak dosa dengan mereka waktu muda dulu. Mengumpat, gosip, pinjam duit tak bayar. Waktu inilah kita *tebus segala dosa* agar kita clear *dengan manusia* bila mati.

13. Akhirnya, *bersabarlah* hidup di hari tua. Ujian macam kelkatu. *Banyak ingat Allah & baca quran*. Agar kita selalu tenang hinggalah bertemu Allah.

Jangan sesekali menyusahkan orang atau anak2 asbab *kelemahan kita tak plan hidup atau berlagak sampai tua.*
Ingatkan anak2 jangan ambil kesempatan

Selasa, 9 Oktober 2018

hakikat kalimah

🌴Hakikat Kalimah🌴

Apabila kita melafazkan kalimah "la ilaha illaLLah" maka wajib kita menafikan diri kita memiliki sifat dan wajib pula kita memulangkannya kepada Allah(isbat).

Tiada kita mendengar dengan sebab telinga, melihat dengan sebab mata, berkata dengan sebab mulut, berkehendak dengan sebab hati, bergerak dengan sebab adanya tangan dan anggota, berfikir dengan adanya otak dan bernafas sebab adanya nyawa.

Sebaliknya kita hanyalah cermin tempat DIA memantulkan sifat-sifat Nya, pemilik sifat yang sebenar adalah empunya bayang...

iblis sangat Alim

IBLIS ITU SANGAT ALIM

Jika engkau bertanya tentang Al-Qur'an kpd iblis, maka iblis akan bisa menerangkan dg sangat jelas, karena iblis tau sangat mendalam ayat itu turun dari langit...

Jika engkau bertanya tentang ilmu hadist kpd iblis, maka iblis akan sangat pandai menjelaskannya,
karena iblis tau asbabul wurud dari hadist tsb....

Jika engkau bertanya tentang kisah para nabi, iblis akan dg tepat menceritakannya karena iblis sudah ada sejak nabi adam masih berada dalam surga...

iblis ahli alqur'an...
iblis ahli hadist....
iblis ahli riwayat..
iblis alim/pandai dalam segala ilmu...

Tapi iblis tdk menjadi kekasih Allah, karena dalam diri iblis ada kalimat...

AKU LEBIH BAIK DARI KAMU

Semoga sedikit ilmu yg dititipkan Allah Subhana Wa Ta'alla dihati kita tdk menjadikan kita sombong dalam segala urusan...
Juga paham bahwa ilmu tak menjamin orang pasti ta'at dan sholeh.

Yang aku takut...hatiku kian mengeras dan sulit menerima nasehat, namun
sangat pandai menasehati
Yang aku takut...aku merasa paling benar, sehingga merendahkan yang lain.

Yang aku takut...egoku terlalu tinggi, hingga
merasa paling baik di antara yang lain.

Yang aku takut...aku lupa bercermin, namun
sibuk berprasangka buruk kepada yang lain.

Yang aku takut...ilmuku akan membuatku
menjadi sombong,memandang yang lain berbeda denganku.

Yang aku takut...lidahku makin lincah membicarakan aib orang lain, namun lupa dengan aibku yang menggunung dan tak sanggup kubenahi.

Yang aku takut...aku hanya hebat dalam berkata namun buruk dalam berbuat.

Yang aku takut...aku hanya cerdas dalam mengkritik, namun lemah dalam mengkoreksi diri sendiri.

Yang aku takut...aku membenci dosa orang lain, namun saat aku sendiri buat dosa aku enggan membencinya.

Kiranya Allah Subhana Wa Ta'alla
senantiasa menyadarkanku sehingga lebih rajin instrospeksi diri daripada mengurusi orang lain yang belum tentu perilaku dan tutur katanya lebih baik dari diriku. Aamiin...

SELALULAH MELIHAT KE DALAM HATI

Wallahu a'lam Bishowab

Allahuma sholii 'alaa sayyidina muhammad wa 'alaa aalihi wa shohbihi wa salim

kisah manusia

KISAH MANU-SIA DAN KOD KISAH KEJADIANNYA

Lama sebelum munculnya agama Islam, kitab Hindu kuno berbahasa Sanskrit, Brahma Puraan, ada menceritakan tentang MANU dan SHATARUPA sebagai makhluk pertama diciptakan.

MANU ini kemudiannya diceritakan “dicampakkan” ke BHU-MI atau EAR-TH. Selepas dicampakkan ke BHU-MI maka berkembang biaklah keturunan MANU hingga bergelar MANU-SYIA.

Dalam bahasa Sanskrit MANU bermaksud : Mahluk Pertama. Manakala perkataan SYIA bermaksud “melontar atau campak” Makanya perkataan MANU-SYIA adalah merujuk kepada MAKHLUK PERTAMA YANG DICAMPAKKAN. Si Manu itu dikatakan diciptakan Tuhan Brahma di Swarga (syurga) makanya, MANU-SYIA dari perspektif Hindu adalah merujuk kepada MAKHLUK CIPTAAN PERTAMA YANG DICAMPAKKAN DARI SYURGA.

Agama Abrahamic (Ibrahimiyah) iaitu Yahudi, Kristian dan Islam ada menceritakan hal ADAMA DAN HAWWAH sebagai makhluk pertama diciptakan.

Bahasa Inggeris menggelarkan makhluk pertama ini sebagai MAN. Sebelum adanya Islam, kitab Pantateuch (Kitab Taurat vesri Hebrew) dan kitab Bible ada menceritakan tentang kisah “FALLEN” atau makhluk yang dicampakkan ke EAR-TH selepas makan buah dari syurga.

Daripada MAN (human) atau MANU (Manu-sia) inilah kemudianya bangsa HUE-MAN (Hue : Sinaran warna dari Cahaya) beranak pinak hingga sekarang.

Selepas si MANU, pasangannya bernama SHATARUPA pula diciptakan. Dalam bahasa Sanskrit Shatarupa bermaksud ‘SESUATU YANG MENGIKUT BENTUK” (banyak bentuk). Begitu juga dengan kisah ADAMA. Selepas Adama, pasangannya bernama Hawwah pula diciptakan. Hawwah adalah perkataan Hebrew (Ibrani) yang bermaksud HIDUP.

SAINS

Dalam kajian Sains Exobiology, saintis mengatakan bahawa :

KE-HIDUP-AN (Hawwah) bermula dari TENAGA METAFIZIK YANG TIDAK DAPAT DIRUNGKAIKAN ( Pure Energy). TENAGA ini sudah sedia ada sebelum segala sesuatu yang lain (alam AHDAH). Menurut sains, TENAGA tidak boleh dicipta dan TENAGA juga tidak boleh dimusnahkan, sebaliknya TENAGA hanya boleh ditukarkan sifatnya. Tenaga ini ada frekuensinya tersendiri (E=mc2). Frekuensi ini berkembang biak dalam sistem alam TRI-NITY atau sistem BERPASANGAN tersendiri sehingga mencetuskan gelombang tenaga besar yang digelar BIG BANG atau Letusan cahaya. Letusan cahaya ini bermula dalam dimensinya tersendiri dan kemudian terus berevolusi hingga lama kelamaan cahaya-cahaya ini menghasilkan dimensi-dimensi lain (alam WAHDAH) sehinggalah DEBU-DEBU CAHAYA (Hue) ini membentuk planet-planet dan seluruh sistem cakerawala (alam WAHIDIYAH).

Debu bercahaya (Adama) ini terbina dari ATOM yang ada NUKLEUS. Nukleus ini dikelilingi Tenaga PROTON (+ve) dan Tenaga ELEKTRON (-ve). Atom ini berevolusi hingga membentuk SEL TUNGGAL. Sel yang tunggal ini kemudiaanya bermitosis (beranak pinak) menjadi SEL-SEL YANG BANYAK. Sel ini kemudiannya digelarkan sebagai "DNA" oleh saintis. DNA ini kemudianya MEMUNCULKAN SESUATU (Bhu-Mi) berupa makhluk (being) hidup yang MENGIKUT BENTUK (Shatarupa) dan makhluk (matter) yang BANYAK BENTUK (Shatarupa).

KEMUNCULAN (Bhu-Mi) segala makluk hidup (being) dan segala makhluk mati (matter) ini adalah bermula dari PERMULAAN YANG TIADA (Mi) /Tidak dapat dirungkaikan) kepada PERMULAAN YANG ADA (Fizik) dan kembali semula kepada PERMULAAN ASAL YANG TIADA - permulaan METAFIZIK.

KISAH TERSIRAT ADAM DAN HAWA ?

Adam dan Hawa adalah dikatakan ‘Bapa’ dan ‘Ibu’ yang menjadi asal permulaan kepada seluruh kejadian makhluk manusia di muka bumi ini. Kisah penciptaan DUA makhluk manusia terawal ini, ada dikisahkan di dalam kitab al-quran (2:30-38, dan 7:11-25)

Selain dari kitab al-quran, kisah seumpama Adam dan Hawa dengan buah khuldi ini juga ada tercatat di dalam pelbagai kitab-kitab kuno. Selain daripada nama Adam dan Hawa versi Arab, terdapat beberapa nama-nama lain di dalam pelbagai versi mengikut sesebuah masyarakat.

Kitab Hebrew Bible (Torah/Taurat) Yahudi mengatakan bahawa, Yahweh (nama Tuhan Yahudi) menjadikan ha’Adham (dalam bahasa Hebrew yang bermakna laki-laki) dari ‘adamah’ (debu) dan menjadikan ‘Ishshah’ (perempuan), dari secebis ‘tsela ha’Adam ‘(tulang rusuk laki-laki).

Bila ha’Adam melanggar perintah Yahweh, dia kemudiannya diturunkan ke dunia (fallen) dan terus dipanggil ‘Adham’. ‘Adham’ kemudiannya menamakan Ishshah (perempuan) itu sebagai ‘Haw-wah’ (mother of all living/ibu segala manusia).

Kristian mengenali Adam dan Hawa sebagai ‘Adam’ dan ‘Eve’ seperti yang disebutkan di dalam Genesis 1:26-30

Di negara-negara Scandinavia (pada era Viking), ada kisah ‘Ask’ dan ‘Embla’ diceritakan dalam kitab “Prose Edda : Gylfaginning” yang juga mirip kisah Adam dan Hawa.

Di dalam agama Zoroaster (agama Parsi), kitab ‘Bundahishn’ ada menceritakan tentang ‘Mashya’ dan ‘Mashyana’, cerita mirip Adam dan Hawa versi Parsi.

Kitab Veda agama Hindu ada menceritakan kisah Jiva dan Atman dan kisah Manu dan Shatarupa yang juga mirip cerita Adam Hawa dengan buah buah Khuldi.

Mitos Mangaia di kepulauan Cook Islands, ada menceritakan kisah Vatea dan Papa.
Di dalam mitos masyarakat Mouri, ada kisah Tiki dan Marikoriko.
Agama Kikuyu di Afrika ada kisah Gikuyu dan Mumbi.
Di dalam mitos Greek, ada kisah Epimethius dan Pandora .
dan... banyak lagi cerita-cerita yang seumpamanya.

MAKSUD

Di dalam bahasa Hebrew, Adam itu bermaksud ‘laki-laki’ (ada juga mentafsirkannya sebagai ‘merah’yang merujuk kepada sifat ‘tanah’ atau ‘darah, simbol kejadian laki-laki itu).

Di dalam bahasa Arab dan Bahasa Melayu, perkataan Adam itu ‘TIDAK ADA MAKSUD YANG KHUSUS’ dan merujukkan maksud itu kembali kepada ‘Nabi Adam’ seperti yang tertulis di dalam Al quran, Bible dan Torah (Taurat).

Daripada pelbagai versi cerita dan pengkisahan yang di atas, ada sesuatu yang menarik untuk diperkatakan. Di dalam kebanyakan cerita, didapati ada TUJUH persamaan ketara , iaitu :

1. ada PENCIPTA Manusia

2. ada Kehidupan awal di SYURGA/Eden/Nirvana. (Hindu menggelarnya Swarga)

3. ada NERAKA/Hell, (Hindu dan Buddha menggelarnya Narakha). Dilambangkan dengan kisah ‘diturunkan’/fallen ke Dunia

4. ada LAKI-LAKI

5. ada PEREMPUAN

6. ada BUAH/pokok (Tree of knowlegde)/ILMU

7. ada Kehendak (NAFSU/Desire) dilambangkan dengan syaitan, serpent (ular)

Para cerdik pandai dalam semua disiplin ilmu termasuk Theology (kajian Ketuhanan), Religion (agama), Sains, Sastera, Falsafah dan sebagainya telah mengkaji cerita-cerita ini dengan menggunakan pelbagai bukti saintifik dan bukti empirik (bukti dari data-data pengetahuan dan pengalaman).

1. PENCIPTA

Setiap kejadian makhluk itu bermula dengan diciptakan oleh PENCIPTA manakala PENCIPTA itu tiada permulaan dan tiada pengakhiran. Dari Dialah punca segala sesuatu bermula dan berakhir. PENCIPTA itu ‘diumpamakan’ sebagai KUASA NEUTRAL yang telah sedia WUJUD sebelum adanya tenaga POSITIF dan tenaga NEGATIF (Cina menggelarnya Yin & Yang)

2. SYURGA

Kisah penciptaan makhluk ini bermula di suatu ‘alam’ yang paling hebat. Alam ‘batin’ atau alam spiritual yang penuh dengan ‘keajaiban’. Alam yang tiada sempadan dan tiada dimensi. Alam ini hanya dapat diterokai dengan ‘diri batin’ atau ‘spiritual’ (Roh) yang dibekalkan di dalam jasad makhluk yang dicipta oleh PENCIPTA . Alam ini bersifat POSITIF. Perlakuan BAIK (+) diperlukan bagi mereka yang yang ingin menerokainya. Syurga itu lambang alam BAIK dan KEBAHAGIAAN.

3. NERAKA

Selepas bermulanya episod kehidupan di Syurga, maka bermulalah juga episod kehidupan alam neraka. PENCIPTA yang Neutral itu menciptakan segalanya mengikut KESEIMBANGAN. Bila ada POSITIF, akan wujud pula NEGATIF. Ini perlu bagi meneruskan sistem KESEIMBANGAN alam itu, tidak kira samada alam batin mahupun alam zahir. Sesuatu itu TIDAK BOLEH wujud tanpa ada Positif dan Negatif ini. Hanya PENCIPTA itu sahaja yang boleh wujud tanpa sistem keseimbangan ini.

Seperti Syurga, Neraka juga adalah ‘alam batin’ atau spiritual yang hebat dan penuh keajaiban. Neraka juga merupakan ‘alam’ yang tiada sempadan dan dimensi. Perbezaannya dengan syurga adalah, ia bersifat NEGATIF (-). Perlakuan BURUK diperlukan untuk meneroka alam ini. Neraka itu adalalah lambang alam BURUK dan KEMUSNAHAN.

Kitab agama Abrahamic/Ibrahimiyah (Islam, Kristian dan Yahudi) ada menceritakan perihal ‘FALLEN’ atau kisah ‘diturunkan’, ‘dicampakkan’ ke dunia. Kitab-kitab agama lain seperti yang disebutkan di atas, juga ada menyebutkan kisah yang hampir sama.

Persamaannya ialah : BILA ADA POSITIF, NEGATIF AKAN MENYUSUL dan BILA ADA NEGATIF, POSITIF AKAN MENYUSUL ! Sentiasa berpasangan ! Inilah Sunatullah (Undang-undang kejadian yang dicipta Allah/Pencipta). Ini diceritakan melalui watak dan perwatakan yang berbeza di dalam kitab-kitab, tetapi dengan cerita yang sama.

4. LAKI-LAKI

Adam itu disimbolkan sebagai Laki-Laki. Laki-laki itu perlambangan POSITIF, lambang BAIK, lambang kuasa, lambang kekuatan, lambang pemberi, lambang permulaan dan lambang kelahiran. Tanpa positif tiada negatif. Tanpa laki-laki tiada kelahiran!

5. PEREMPUAN

Hawa itu disimbolkan sebagai Perempuan. Perempuan itu perlambangan yang berlawanan dengan laki-laki. Lambang NEGATIF, lambang kelembutan, lambang penerima, lambang kesempurnaan.

Tiada perempuan, hidup tiada kesempurnaan. Jika laki-laki itu punca kelahiran, perempuan itu pula menyempurnakan kelahiran. Tiada perempuan, tiada juga kelahiran !

Kelahiran itu bukti PENCIPTA menzahirkan WujudNya DIA. Kelahiran itu Tanda Dia Ada! Tanda Dia Nyata! Laki-laki dan perempuan saling memerlukan untuk melahirkan. Baik dan Buruk saling memerlukan untuk menunjukkan KESEMPURNAAN. Positif dan Negatif perlu untuk mendapatkan NEUTRAL. Begitulah Sunatullah yang telah diciptakanNya.

6. BUAH/ILMU

Dalam kebanyakan kitab, BUAH yang dilambangkan adalah merujuk kepada ILMU.

Kitab Old Testament dan New Testament (nama lain bagi Taurat dan Injil) melambangkan buah ini dengan ‘TREE OF KNOWLEDGE’. Al-Quran ada menyatakan kisah buah Khuldi. Sebelum buah Khuldi itu dimakan Adam, PENCIPTA telah mengajarkan segala MAKLUMAT kepada Adam tetapi maklumat yang banyak ini belum diproses menjadi ilmu. Bila dimakan saja buah Khuldi itu, maka proses pemecahan maklumat itu pun berlaku.

Proses pemecahan maklumat itulah yang dikatakan ILMU. Bermaksud proses ‘KENAPA’ pun bermulalah. Proses mencari ‘KENAPA’ ini seterusnya berlanjutan hingga diri itu MENGENAL dan bila telah mengenal,MAKA diri itu tidak lagi bertanya mengapa. Bila KENAL, semuanya menjadi NEUTRAL semula !

Proses MENGENAL ini memerlukan pemecahan maklumat. Setiap anak ADAM itu telahpun dibekalkan dengan maklumat sewaktu awal kejadiannya. Mereka itu cuma perlu memecahkan maklumat dan jadikannya ILMU. Dengan ILMU barulah mereka dapat MENGENAL dan bila MENGENAL tiada apa lagi yang diingin kerana segalanya telah DIKENALI dan kembali menjadi NEUTRAL.

7. KEHENDAK (Nafsu)

Arab memanggil Kehendak itu sebagai Nafs. Malayu memanggil Nafsu. Inggeris memanggilnya Desire. Dalam Hindu ia dipanggil ‘Kama’. Buddha menggelarnya, ‘Tanha’. Walau apa pun jua panggilan NAMA kepada KEHENDAK ini, ia masih menceritakan hal KEHENDAK yang sama.

Kehendak ini diciptakan oleh PENCIPTA sebagai PENYEMPURNA kepada Sistem Keseimbangan (Kesempurnaan) alam diri manusia.

Tanpa kehendak, bagaimana untuk Baik dan Buruk itu dapat dirasakan?

Bayangkan jika kita tidak berkehendak kepada makan, bagaimana kebaikan dan keburukan makanan itu dapat kita rasakan? Bila ada kehendak makan, baru kita dapat merasai nikmat makanan dan KEBAIKAN nya terhadap tubuh zahir dan batin.

Bila kita ada kehendak makan yang berlebihan(buruk makan), baru kita dapat rasakan KEBURUKAN makanan terhadap tubuh, zahir dan batin. Bila kenal rasa baik dan rasa buruk perihal makan, maka sempurnalah rasa itu dalam diri. Bila sempurna rasa, apa lagi yang ingin dirasa? Tiada ! Segalanya kembali kepada NEUTRAL !

Maka, kehendak itu amat penting dalam menyempurnakan keseimbangan alam diri.
Makhluk manusialah satu-satunya makhluk yang dapat menikmati KESEMPURNAAN jika dia tahu bagaimana mengawal dan menggunakan KEHENDAK ini. Malaikat, hanya dibekalkan dengan hal KEBAIKAN (+). Syaitan hanya dibekalkan dengan hal KEBURUKAN (-). Makanya, mereka tidak dapat merasai nikmat KESEMPURNAAN yang ada pada manusia.

KESEMPURNAAN inilah NEUTRAL yang kembali kepada keadaan asalNya. Neutral yang tidak berkehendak kepada segala sesuatu. Tidak berkehendak kepada Syurga apatah lagi Neraka, kerana bila NEUTRAL, syurga dan neraka itu juga akan kembali NEUTRAL kepada PENCIPTANYA.

KESIMPULAN

Kisah Adam dan Hawa adalah kisah yang terselit seribu satu maklumat yang perlu dikupas dan diproses bagi menjadikannya ilmu. Hanya ilmu yang membolehkan kita MENGENAL !

Bila telah mengenal, apa lagi yang diingin dikenal? ADAM ! Tiada !

Adam itu maknanya Tiada !

Kelu? Tiada !
Tersenyum? Tiada !
Menangis? Tiada !
Duka? Tiada !
Bahagia? Tiada !
Baik? Tiada !
Buruk? Tiada !
Adam? Tiada !!!

Apa yang ada?

Yang ada hanya PENCIPTA yang menciptakan ADAM !

Tiada menyatakan Adam, Adam menyatakan Tiada. Kedua-duanya saling nyata menyatakan. Berpisah tidak, bersatu tiada !

Maka Mengenallah !!

AWAS !!

Jika tidak kenal, itu tanda TIDAK SEMPURNA !

Jika Tidak Sempurna, itu tanda BURUK.

Buruk itu hal NERAKA !

Maka, jika tidak Mengenal...

Tersiksalah di dalam NERAKA !!

Jika KENAL...

Nikmati saja.... segalanya kembali NEUTRAL !

Arab menggelar KENAL itu MAKRIFAH.

Maka.....

MAKRIFAH lah !

TAFSIRAN CODE MENGIKUT BAHASA

MANU-SIA (Sanskrit) : Makhluk ciptaan pertama yang dicampakkan dari syurga
SHATARUPA (Sanskrit) : Sesuatu yang mengikut bentuk/banyak bentuk
ADAMA (Hebrew) : sesuatu (debu) yang merah
ADAMU (Akkadian) : Menjadikan
ADAM (Arab) : Tiada
HAWWAH (Hebrew) : Hidup
BRAHMA (Sanskrit) : Hal suatu TENAGA atau KUASA atau TUHAN yang tidak dapat dirungkaikan/Metafizik
ATOM (Sains) : Tenaga yang darinya wujud sesuatu
NUKLEUS (Sains) : Sel yang boleh nampak (Jasad zahir)
PROTON (Sains) : Tenaga Positif (Baik)
ELECTRON (Sains) : Tenaga Negatif (Buruk)
FIZIK (Sains) : Sesuatu yang boleh difahamkan dengan teori sains
METAFIZIK : Sesuatu yang tak dapat dijelaskan secara logik

TRI-NITY (English) : Tri – Tiga. Nity : Unity – Menyatu (Tiga Dalam Satu atau Yang Banyak Menyatu dalam Satu)
Trinity perspektif Islam : Ahdah, Wahdah, Wahidiyah
Trinity perspektif Hindu : Brahma, Vishnu, Shiva
Trinity perspektif Kristian : Father, Son, Holy Spirit
Trinity perspektif Sains : Proton, Neutron, Electron

EAR-TH : Ear (English) : Telinga / alat pendengaran yang mendengar FREKUENSI.
Earth : Planet yang menghubungkan alam batin dan alam zahir dengan teknologi FREKUENSI

BHU-MI (sanskrit) :
1. Bhu – sesuatu yang muncul/menjadi
2. Mi atau Nii : Kosong/Tiada

KESIMPULANNYA

Jika sudah memahami akan apa yang diperkatakan, maka CODE di bawah ini akan DE-CODE dengan sendirinya :

Meraka yang KENAL Puncak Tertinggi (Sidratul Muntaha) dan menikmati RASA Buah ini akan dicampakkan ke BHU-MI dan kembali menjadi MANU-SIA !!

Wahai DIRI Yang Mengenal....

Sejahteralah Engkau

Feature Post

HUKUM KENAKAN CAJ APABILA PENYEWA TAMAT KONTRAK LEBIH AWAL.

HUKUM KENAKAN CAJ APABILA PENYEWA TAMAT KONTRAK LEBIH AWAL. SOALAN : Saya ingin bertanya berkenaan sewaan di dalam Islam. Boleh ...

Popular Post