Buat duit Di facebook..


Cara senang dapat duit dari internet. Ada orang yang penting untung, dapat banyak duit. Cara apa mereka dapat duit, mereka tidak peduli. Skim cepat kaya ke, menipu ke, rasuah ke, riba ke. Hentam semua.

Dalam bisnes dan pelaburan, untung adalah sangat penting. Orang tidak melabur dan buat bisnes untuk jadi rugi. Sebagai seorang Muslim juga, isu halal juga adalah sangat penting. Darah daging yang dibina dari sumber haram mesti dielakkan.


Pelaburan Internet tidak berlandaskan prinsip asas agama disebabkan unsur gharar, maysir atau judi selain keuntungan secara tetap.


Jadi, anda mesti pandai ilmu bisnes dan pelaburan untuk elakkan kena tipu dan mendapatkan yang terbaik. Pada masa yang sama, anda juga mesti tahu juga isu halal haram dalam bisnes dan pelaburan. Barulah anda mendapat rezeki yang banyak pada masa yang sama mendapat keberkatan.


Setelah begitu ramai rakyat Malaysia tertipu dengan pelaburan yang terang-terangan menipu ini, pengendali skim ini ada yang masih aktif ‘berniaga', maklumkan untungnya bukan sesen dua. Tetapi tidak ada peniaga yang terus berurus niaga jika tiada pembelinya. Itulah yang menghairankan. Apa agaknya yang terdetik di benak orang-orang yang tidak tahu perhitungan di akhirat kelak ini, sedangkan ganjaran dunia hanya setitis cuma berbanding yang hakiki?


Jangan jadi orang yang mudah buat sesuatu tanpa usul periksa. Adakah apa yang kita laburkan itu betul dan sah. Gunakan akal yang dianugerahkan kepada kita untuk menilainya secara logik akal yang waras. Jika tidak selagi itulah orang orang yang suka mengambil peluang atas kelemahan orang orang kita dengan wang menggunakan taktik tersebut tetapi menukar cara dan modus operandinya supaya kelihatan halal



Ulasan

Popular Post

Kata Kata hikmah

KWSP vs PENCEN

Payudara

Skim rumah pertama

Banjir di kemaman